🇬🇧| “I used to work in a bar, where the Como 1907 fans came after the match. Just by looking at them I understood the result. Also, the Sinigaglia stadium is so unique, it is beautiful, with the lake just a few steps away it is a perfect film set. Someone should shoot a nice film there!”.
Camilla Ciraolo is a young actress from Como who marked her film debut in Pupi Avati’s ‘The Fourteenth Sunday of Ordinary Time’. Como and the lake remind her of her childhood, shopping with friends, running along the lake, walking downtown, and obviously Como 1907. She spoke about her acting journey.
“Growing up I wanted to be a psychologist, a veterinarian, a doctor, so many things but in the end, the answer was ‘an actress’.
“Through acting I can express my emotions, but I have discovered that it is also a job like any other. Life on set is beautiful: waking up early in the morning, training to free myself of any emotions I may have that day, because the emptier you are, the better you can fill yourself with the character.”
Watch Camilla’s story on Como TV (link in bio)
🇮🇹| “Lavoravo in un bar dove i tifosi del Como 1907 si fermavano dopo la partita. Bastava guardarli per capire il risultato. Inoltre, lo stadio Sinigaglia è davvero unico, bellissimo, con il lago a pochi passi. È un set cinematografico perfetto. Qualcuno dovrebbe girare un bel film lì!”.
Camilla Ciraolo è una giovane attrice comasca che ha debuttato al cinema in “La quattordicesima domenica del tempo ordinario” di Pupi Avati. Como e il lago le ricordano l’infanzia, lo shopping con le amiche, le corse sul lungolago, le passeggiate in centro e, ovviamente, il Como 1907. Camilla ha parlato del suo percorso di attrice.
Crescendo volevo fare la psicologa, la veterinaria, il medico, tante cose, ma alla fine la risposta era “l’attrice”.
“Attraverso la recitazione posso esprimere le mie emozioni, ma ho scoperto che è anche un lavoro come un altro. La vita sul set è bellissima: svegliarsi presto la mattina, allenarsi per liberarmi di tutte le emozioni che posso avere quel giorno, perché più sei vuoto, meglio riesci a riempirti del personaggio”.
Guarda la storia di Camilla su Como TV (link nella bio)